Het kantoor respecteert uw persoonsgegevens en draagt er zorg voor dat de gegevens die aan het kantoor worden verstekt of anderzins worden verkregen vertrouwelijk worden behandeld. Persoonsgegevens zijn gegevens waarmee een natuurlijk persoon (de betrokkene) kan worden geïdentificeerd. Met het onderstaande wordt uitvoering gegeven aan de in de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) neergelegde informatieplicht aan de betrokkenen van wie de persoongegevens worden verwerkt.
Het kantoor verwerkt de hierna genoemde persoonsgevens uitsluitend voor de hieronder genoemde doeleinden:
De persoonsgegevens die het kantoor kan verwerken (ontvangen, opslaan, aanpassen, doorsturen, verwijderen enz) zijn onder meer:
Voornoemde persoonsgegevens verwerkt het kantoor omdat deze op uw initiatief aan ons zijn verstrekt, in het kader van de dienstverlening zijn verkregen, door een derde partij aan het kantoor kenbaar zijn gemaakt, waaronder wederpartijen of via openbare bronnen bekend zijn geworden.
Het kantoor verwerkt de hierboven genoemde persoonsgegevens uitsluitend op basis van de hierna genoemde gronden als bedoeld in art. 6 van de AVG:
Het kantoor deelt uw persoonsgegevens alleen met derden voor zover dat voor de dienstverlening noodzakelijk is met inachtneming van de hiervoor genoemde doeleinden. HIerbij valt de denken aan waarneming van de praktijk door een andere advocaat, het uitbesteden van secretariaatswerk en telefoonwerkzaamheden, het (laten) uitvoeren van een deskundigenonderzoek of het inschakelen van een andere derde partij namens en in opdracht van het kantoor, maar ook aan het verstrekken van uw persoonsgegevens in verband met (gerechtelijke) procedures of correspondentie met de (advocaat van) de wederpartij.
Daarnaast kan het kantoor persoonsgegevens verstrekken aan een derde partij, zoals een toezichthouder of een andere met openbaar gezag beklede instantie, voor zover daartoe een wettelijke plicht bestaat.
Het kantoor zorgt voor passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de persoonsgegevens.
Het kantoor bewaart de persoonsgegevens niet langer dan nodig dan wel op grond van wet- en regelgeving vereist is.
Een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering enz van uw persoonsgegevens kunt u richten aan het kantoor. U ontvangt dan binnen een redelijke termijn bericht. Er kunnen zich omstandigheden voordoen waarbij het kantoor niet of niet volledig aan uw verzoek uitvoering kan geven. Hierbij valt te denken aan de geheimhoudingsplicht voor advocaten en de wettelijke bewaartermijnen.